ilia24.gr
Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2018 12:08

Η Ηλεία δεν είναι μόνον ο δρόμος, η «Τριανταφυλλιά» και το… Κατάκολο

Γράφει ο Ζαχαρίας Μαντάς

Διάβασα τις προηγούμενες ημέρες τα μηνύματα διαφόρων τοπικών παραγόντων (πολιτικών, αυτοδιοικητικών, εκπροσώπων φορέων και οργανώσεων κ.ά.) με αφορμή την έλευση του νέου έτους.

Ως απλός πολίτης αυτού του τόπου ένιωσα θλίψη και θα εξηγήσω το γιατί. Στα συντριπτικά περισσότερα μηνύματα το κυρίαρχο αίτημα είναι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου (σ.σ. το τμήμα Πύργος – Τσακώνα ξεχάστηκε) και η οριστική λύση του θέματος με τα σκουπίδια. Σ’ αυτά τα δύο κάποιοι προσθέτουν και τα θέματα του Κατακόλου.

Ουσιαστικά, στα πιο πάνω αιτήματα «εξαντλούνται» οι διεκδικήσεις του Νομού Ηλείας, σύμφωνα με τα όσα γράφει η πλειοψηφία των παραγόντων. Λες και θα λυθούν τα συσσωρευμένα προβλήματα του τόπου με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.

Και για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα: Κανείς δεν αμφισβητεί την αναγκαιότητα του έργου. Ενός έργου που σήμερα θα έπρεπε να ήταν ολοκληρωμένο και είναι γνωστές οι ευθύνες εκείνων που το άφησαν ανεκτέλεστο. Όπως επίσης είναι σχεδόν βέβαιο ότι η κατασκευή αυτού του δρόμου θα αρχίσει (με καθυστέρηση) εντός του 2018. Σημειώνω  εδώ ότι με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου θα επιτευχθεί η ελαχιστοποίηση των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων και αυτό θα είναι το μοναδικό ουσιαστικό όφελος. Τα υπόλοιπα, περί αναπτυξιακού έργου κλπ., θα ισχύσουν κυρίως προς όφελος της Αχαϊας και όχι της Ηλείας, τουλάχιστον από την Αμαλιάδα και προς την Πάτρα.

Επαναλαμβάνω, όμως, ότι είναι αναγκαίο έργο.

Και πάμε τώρα στην ουσία του θέματος.

Κανείς δεν αναφέρει ως πρώτης προτεραιότητας θέματα:

1ον) Το τεράστιο αναπτυξιακό έργο (για την Ηλεία) της σύνδεσης με τη Γορτυνία, δρόμος Πύργου – Ολυμπίας – Βυτίνας – Τρίπολης

2ον) Την ανάπτυξη βιοτεχνικού πάρκου (που αναφερόταν σε όλα τα προηγούμενα αναπτυξιακά συνέδρια)

3ον) Το δημοπρατήριο αγροτικών προϊόντων

4ον) Τα σχέδια πόλεως (κυρίως της επέκτασης – αναθεώρησης του Πύργου, που καρκινοβατεί δύο και πλέον δεκαετίες)

5ον) Την αξιοποίηση (τουρισμός – οικολογία) της τεχνητής λίμνης στο φράγμα Πηνειού

6ον) Την υπογειοποίηση του αρδευτικού δικτύου για το οποίο υπάρχει έτοιμη μελέτη από το 2012.

Τα πιο πάνω μαζί με άλλα θέματα, όπως της αξιοποίησης του Καϊάφα, του Επικούριου Απόλλωνα, της Αρχ. Φιγάλειας, της τυποποίησης των αγροτικών προϊόντων κλπ., είναι, κατά την άποψή μου, τα ουσιαστικά έργα τα οποία θα έχουν μεγάλο ανταποδοτικό όφελος στους κατοίκους της Ηλείας, θα βελτιώσουν το κατά κεφαλήν ΑΕΠ και θα συμβάλουν στην πολυπόθητη ανάπτυξη.

Κι ακόμη: Γιατί κανείς δεν μιλάει σήμερα για το γεγονός ότι το 50% των ποτιστικών εκτάσεων δεν καλλιεργούνται εδώ και 15 χρόνια, γιατί δεν μιλάνε για την αναδιάρθρωση των καλλιεργειών; Και ποιο συλλογικό όργανο θα ιεραρχήσει τα έργα ώστε να υπάρξει η λεγόμενη «σύμπνοια» και «κοινή προσπάθεια»;

Για να γίνουν όμως αυτά (και άλλα πολλά) απαιτούνται τρεις προϋποθέσεις:

α) ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ

β) ΣΥΜΠΝΟΙΑ

γ) ΜΕΛΕΤΕΣ

 

Και ερωτώ τώρα:

Εν όψει του Αναπτυξιακού Συνεδρίου, με ποιες μελέτες θα παρουσιαστεί ο Νομός Ηλείας για τη συντριπτική πλειοψηφία των αναγκαίων έργων; ΚΑΜΙΑ.

Θα πάνε εκεί αυτοί που μας εκπροσωπούν, θα καταθέσουν τα… υπομνήματά τους και θα επιστρέψουν ικανοποιημένοι ότι τα είπαν. Και θα περιμένουμε μετά το… επόμενο αναπτυξιακό συνέδριο.

ΥΓ1: Το οποίο (αναπτυξιακό συνέδριο) υπολογίζω ότι θα γίνει όταν έλθει στην Ηλεία το… τρένο.

ΥΓ2: Πολύ καλός είναι ο τουρισμός και προσοδοφόρος. Όμως, η πραγματική άνοδος του βιοτικού επιπέδου, η ανάπτυξη, η αύξηση του ΑΕΠ έρχεται (για την Ηλεία) μόνο από την αγροτική παραγωγή. Κι αυτό –δυστυχώς- δεν το έχουν καταλάβει όλοι.

Προσθήκη σχολίου

Σιγουρευτείτε πως έχετε εισάγει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με το σύμβολο (*). Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.