ilia24.gr
Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2019 10:22

Κ. Πελετίδης: «Ζητάμε να ξεκινήσουν τα έργα χθες από το Πύργο προς τη Πάτρα»

Συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Κωνσταντίνο Αχ Καραμανλή θα έχει την Τετάρτη ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης ο οποίος μίλησε στην «Πρώτη»

για θα ανοιχτά αναπτυξιακά ζητήματα που απασχολούν τόσο τους Ηλείου όσο και τους Αχαιούς. Ο Κ. Πελετίδης αναμένεται να θέσει δύο ζητήματα κατά την διάρκεια της συνάντησης του, με τον υπουργό Υποδομών.

Το πρώτο έχει να κάνει με την υλοποίηση του δρόμου Πάτρα Πύργος και τη δυνατότητα Νότιας χάραξης προκειμένου όπως τόνισε στην «Πρώτη» να μην διαταραχθούν οικισμοί αλλά και για να εξυπηρετηθεί η βιομηχανική ζώνη ενώ το δεύτερο έχει να κάνει με την επέκταση του σιδηροδρόμου και την ανάγκη του έργου στην Πάτρα ενώ επεσήμανε ότι θα πρέπει κοινή διεκδίκηση να αποτελέσει η επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής και στην Ηλεία. 

 

Ο δρόμος

«Εκείνο το οποίο ζητάμε, είναι να μην υπάρχει καμία καθυστέρηση στο έργο. Εμείς λέμε ότι από τον Πύργο ερχόμενοι προς τη Πάτρα να ξεκινήσει το έργο αυτό. Δεν θα γίνει σε μία μέρα. Γιατί καθυστερούμε στο ξεκίνημα του έργου; Διότι δεν θα πρέπει τα έργα να μπλέκονται με το ενδιαφέρον των εταιρειών. Αυτό που ζητάμε λοιπόν είναι να ξεκινήσουν τα έργα χθες από το Πύργο προς τη Πάτρα. Εμείς έχουμε ένα κομμάτι σε εκκρεμότητα από την Πάτρα προς το Πύργο. Αυτό το οποίο λέμε είναι ότι αυτό το κομμάτι θα πρέπει να αλλάξει καθώς υπάρχει και ενδιαφέρον από τη βιομηχανική ζώνη να περάσει ο δρόμος από εκεί και από τους κατοίκους καθώς παρακάμπτει και δεν τεμαχίζει τον αστικό ιστό της Πάτρας. Αυτά είναι τα αιτήματα μας.

Υπάρχουν άνθρωποι που μένουν στο Πύργο και νομίζουν ότι εμείς καθυστερούμε το έργο. Να πούμε ότι το έργο δεν καθυστερεί από την Αχαΐα. Αυτό είναι λάθος. Το έργο θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια. Να προχωρήσουν το έργο γιατί δεν γίνεται. Εάν υπάρχουν αντιθέσεις και προβλήματα δεν οφείλονται στους δήμους αλλά στις εταιρίες και χάνεται πολύτιμος χρόνος εδώ και δεκαετίες. Έπρεπε να ξεκινήσει να είναι ένας αξιόπιστος δρόμος όπως του αρμόζει, να μην έχουμε ατυχήματα και σε αυτή τη προσπάθεια δεν υπάρχει αντιπαράθεση μεταξύ κατοίκων και δήμων. Το έργο θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει και εάν κάτι θα πρέπει να παραμεριστεί αυτό είναι το κέρδος των εταιρειών, με πολιτικές αποφάσεις και να μην χάνουμε τους χρόνους υλοποίησης» δήλωσε κατηγορηματικά ο δήμαρχος Πατρέων.

Το τρένο

Ερωτηθείς για το μείζον θέμα του σιδηροδρόμου και την υπογειοποίησης στην Πάτρα ο Κ. Πελετίδης επεσήμανε: «Εμείς αυτό το οποίο ζητούμε είναι το αυτονόητο. Το τρένο εκσυγχρονίζεται και κινείται με τον ηλεκτρισμό σε όλη την Ελλάδα και εμείς ξεκινήσαμε τώρα να φτάσουμε στην Πάτρα. Εμείς λέμε ότι το τρένο είναι το πιο φιλικό μέσο μαζικής μετακίνησης. Γιατί δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα και γιατί δεν έφτασε λειτουργικά έως το Αίγιο; Εμείς ζητάμε να μην διχοτομηθεί η Πάτρα. Σε καμία σύγχρονη πόλη και στην Ευρώπη και όπου γίνονται νέες εγκαταστάσεις ή παρακάμπτονται οι πόλεις  ή υπογειοπουνται και χρησιμοποιείται ο υπόγειος χώρος για τη μετακίνηση κι αυτό περιβαλλοντικά και λειτουργικά είναι προς όφελος της νέας εποχής. Δεν κτίζουμε τώρα το σιδηρόδρομο, δεν είμαστε στο 1880. Είναι ψέμα το θέμα των κονδυλίων για την επέκταση του σιδηροδρόμου προς τον Πύργο, γιατί το διευρωπαϊκό αυτό δίκτυο δεν έχει πρόβλεψη ότι συνεχίζει μετά το λιμάνι της Πάτρας. Λέει ότι το τέλος του είναι έως το λιμάνι της Πάτρας και είναι από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Για να ολοκληρωθεί, καθώς απειλούν την Πάτρα πως εάν δεν γίνει θα πρέπει να επιστρέψουμε και χρήματα, το έργο θα πρέπει να φτάσει στο εμπορικό λιμάνι της Πάτρας που δεν έχουμε, αλλά ΘΑ γίνει. Υποτίθεται όμως ότι φτάνει έως εκεί. Από εκεί και κάτω είναι θέμα διεκδίκησης, που εμείς το θέλουμε. Διότι με το τρένο θα μειώσουμε το κυκλοφοριακό, θα έχουμε καλύτερες μετακινήσεις και για χίλιους ακόμα λόγους.

Στην Πάτρα μας λένε ότι τα χρήματα τελείωσαν. Γιατί τελείωσαν τα χρήματα; Εμείς λέμε σωστά παρακάμφθηκε το Αίγιο και αυτό που έγινε για το Αίγιο να γίνει και για την Πάτρα. Και να πάμε κι άλλο πίσω. Σωστά στα Σεπόλια έγινε το τρένο και μετά αποφάσισαν αφού είδαν ότι κακώς ήταν επιφανειακή η χάραξη και το έκαναν υπόγειο και η επιφάνεια που δημιουργείται δίνει την δυνατότητα δημιουργίας και ενός γραμμικού πάρκου. Για εμάς θα είναι ένας χώρος ανάπλασης μίας ζώνης 6-6,5 χιλιομέτρων να μπορεί να την απολαύσει η πόλη. Τα χρήματα τελείωσαν πριν από εμάς. Και εμάς μας λένε ότι το έργο όλο ήταν 1000€ και προβλεπόταν για την Πάτρα 200 € αλλά επειδή μας έμειναν μόνο 100€ εμείς θα το κάνουμε με 100€, γιατί έως ότου φτάσουμε σε εσάς κάναμε δαπάνες περισσότερες αφού υπήρχαν προβλήματα και εξαντλήσαμε τα χρήματα. Και ποιος θα πληρώσει ότι εξαντλήθηκαν τα χρήματα; Εάν νοιάζεσαι για την ζωή μίας πόλης δεν σκέφτεσαι με τον τρόπο αυτό. Λένε ότι το έργο κοστίζει πολλά χρήματα αλλά αυτό είναι ψέμα. Δεν κοστίζει όσα λένε αλλά πολύ λιγότερα και όλα αυτά δεν θα πρέπει να γίνουν μέχρι την πόλη μας αλλά να φτάσουν και έως τον Πύργο.

Γιατί να μην υπάρχει σιδηρόδρομος και προαστιακός στην Ηλεία; Και εμείς από την Πάτρα θα μπορούμε να έρθουμε στην Ηλεία αλλά και η Ηλεία θα μπορεί να έρθει στην Πάτρα. Στην Ιταλία το τρένο υπάρχει εδώ και αιώνες και είναι το κύριο μέσο μετακίνησης. Έχουμε κοινά αιτήματα και συμφέροντα όσο αφορά το τρένο και τον αυτοκινητόδρομο και είναι λάθος να περνά στον κόσμο μία αντίληψη ότι εμείς έχουμε διαφορετικό σκεπτικό. Εμείς σε τι διαφέρουμε; Εάν γίνει καλό στο Πύργο είναι καλό και για εμάς και εάν γίνει κάτι καλό για εμάς είναι καλό και για την Ηλεία. Τα εμπόδια είναι οι εταιρίες και το κέρδος που θεωρούν ότι θα έχουν κάποιοι ή όχι».

 

ΠΗΓΗ:https://www.protinews.gr/

Προσθήκη σχολίου

Σιγουρευτείτε πως έχετε εισάγει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με το σύμβολο (*). Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.