ilia24.gr
Κυριακή, 25 Ιουνίου 2017 16:28

ΤΖΑΒΑΡΑΣ: Τα σφάλματα της Κυβέρνησης οδηγούν σε ματαίωση τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργων με την αρχική του μορφή

 

Οι ολέθριες γκάφες και τα λάθη του κ Σπίρτζη και των συνεργατών του έχουν οδηγήσει την υπόθεση του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου ένα βήμα πριν από την οριστική ματαίωση του

ή την κατασκευή στην θέση του ενός άλλου έργου, το οποίο θα είναι μικρότερο και θα ταιριάζει πιο πολύ σε επαρχιακό παρά σε εθνικό δρόμο.

Συγκεκριμένα, ενώ όφειλαν να συντάξουν ορθά την Ανάλυση Κόστους-Οφέλους, ώστε να επιτύχουν την χρηματοδότηση του έργου του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου (το οποίο ως γνωστόν έχουν τεμαχίσει αδικαιολόγητα και αυθαίρετα σε 8 δημοπρασίες, αφού προηγουμένως ακύρωσαν την δημοπράτηση που είχε προκηρύξει η Κυβέρνηση της ΝΔ τον Μάρτιο του 2015), τελικά το μόνο που πέτυχαν εξαιτίας των λαθών που περιείχε η ανάλυση είναι να υποχρεωθούν από τις υπηρεσίες της Ε.Ε. στην εκπόνηση νέων μελετών για την διερεύνηση ενός πιο «μικρού» αυτοκινητόδρομου.

Με τις νέες αυτές  μελέτες υποχρεώθηκαν να ερευνήσουν τη δυνατότητα, αντί για τον αρχικό αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου, είτε να κατασκευαστεί ένας νέος μικρότερος δρόμος με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, δηλαδή μικρότερη διατομή, λιγότερες λωρίδες και κόμβους, είτε να αναβαθμιστεί η υπάρχουσα Ε.Ο. (καρμανιόλα) δρόμος Πάτρας-Πύργου, με ότι όμως αυτό συνεπάγεται σε μειωμένα τεχνικά και οδικά χαρακτηριστικά και ασφάλεια για τους μετακινούμενους πολίτες και επισκέπτες της Ηλείας.

Προκειμένου δε να διασκεδάσουν την δικαιολογημένη αναστάτωση των πολιτών και των φορέων της Ηλείας, επινόησαν, ως δικαιολογία για την μέχρι σήμερα καθυστέρηση στην έναρξη της κατασκευής του έργου, ότι δήθεν υποχρεώθηκαν να προβούν από την Ε.Ε. σε μια επικαιροποίηση των μελετών. Η επικαιροποίηση αυτή θα περιλαμβάνει υποχρεωτικά και το συμπληρωματικό σενάριο νέου οδικού άξονα με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, προκειμένου τάχα να τεκμηριωθεί ως μοναδική λύση η κατασκευή του κανονικού έργου.

Αίτια όμως υπήρξε το γεγονός ότι ο κ. Σπίρτζης και οι συνεργάτες του έδωσαν στην αρχική έκδοση της Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους που κατέθεσαν στην ομάδα Jaspers, στοιχεία με χαμηλή και σταθερή σε αριθμό κυκλοφορία οχημάτων από σήμερα έως και το 2030, για τον κυκλοφοριακό φόρτο του συγκεκριμένου έργου.

Άλλωστε η εξερεύνηση των εναλλακτικών σεναρίων στην Ανάλυση Κόστους Οφέλους είναι μια διαδικασία γνωστή ήδη από το 2014, στο δε σχετικό εγχειρίδιο αναφέρεται ότι όποιο σενάριο επιλεγεί θα πρέπει να είναι το ορθότερο από κοινωνικό-οικονομικής άποψης, σε σχέση με την περιοχή που θα γίνει το έργο. Σίγουρα, μέχρι το 2030, με δεδομένη την κίνηση στο Κατάκολο, την αναπτυξιακή δυναμική του κάμπου της Ηλείας και βέβαια την επισκεψιμότητα της Αρχαίας Ολυμπίας και των άλλων περιοχών της Ηλείας αλλά και την πρόσβαση μέσω αυτού το δρόμου στη Δυτική Μεσσηνία και Πύλο, η κίνηση των οχημάτων θα είναι πολλαπλά αυξημένη.

Αν κάτι διασώζει ακόμα την πιθανότητα της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου αυτό είναι ότι πρόκειται για ένα έργο ώριμο στην αρχική του μορφή, δηλαδή όπως είχε δημοπρατηθεί επί κυβέρνησης Ν.Δ., είχαν πραγματοποιηθεί οι περισσότερες εκ των απαλλοτριώσεων τους και είχαν εκτελεστεί τεχνικά εργασία περίπου στο 20 έως 30% του συνολικού έργου. Ειδάλλως θα οδηγούνταν άμεσα σε απόρριψη από την Κομισιόν, εξαιτίας των λαθών, των αβλεψιών και της ανικανότητας αυτής της Κυβέρνησης.

Ας καταλάβει καλά ο κ. Σπίρτζης ότι οποιαδήποτε απόπειρα να καταλήξει το απολύτως ζωτικό για την Ηλεία έργο του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου σε ένα δρόμο παράλληλο με τον υφιστάμενο ή σε έναν κατ’ όνομα αυτοκινητόδρομο με μιάμιση λωρίδα ανά κατεύθυνση είναι έγκλημα, που δεν θα μείνει χωρίς τιμωρία από την Ηλεία και τους κατοίκους της και την ιστορία αυτού του τόπου.

Προσθήκη σχολίου

Σιγουρευτείτε πως έχετε εισάγει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με το σύμβολο (*). Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.